Týden 22.1. - 26.1.2018

ČESKÝ JAZYK:
První čtení - str.16-18 písmena R,r,Ř,ř,Ž,ž
pracovní sešit První čtení - str.14-16
Cviky pro psaní - str.36-39
Práce s pomůckami - vějíře, obrázky a slova, hádanky, najdi písmeno
MATEMATIKA:
Matematika 1/1 - děti mohou nechat doma, dokončili jsme
Tento týden budeme opakovat probrané učivo, děti budou dostávat PL a v pátek dostanou nový sešit na druhé pololetí
Pracovní karty k matematice (děti budou dostávat průběžně k procvičování a za domácí úkol)
PRVOUKA:
Děti budou pracovat s pracovními listy, které vytisknu a budou si je ukládat do portfólií.
Zimní sporty

ÚKOLY: děti budou dostávat domácí úkoly podle probírané látky, buď to bude pracovní list (ČJ, M, PRV) nebo práce v sešitech na určitých stránkách. Každý den si úkol vysvětlíme, a pokud nebude dítě vědět, tak se podívejte na webové stránky třídy, kde je vždy úkol popsán. Nechci dávat úkoly už na týden dopředu, protože mi přijde smysluplnější, zadávat je podle potřeby z toho, co právě probíráme a co děti potřebují procvičit.
POMŮCKY: 1-2 ruličky od toaletního papíru

INFORMACE PRO RODIČE:
- V průběhu ledna nás bude čekat opakování probrané látky z ČJ a M, každý týden něco malého. Budu si děti brát na individuální čtení, abych věděla, jak na tom všichni jsou, kde bude potřeba ještě procvičovat a komu to již jde bez problémů.
- Opět si budeme v průběhu ledna představovat "přečtené knížky" (kdo již přečetl nějakou knížku sám, tak určitě představí tu přečtenou, kdo ještě sám nezvládl přečíst celou knížku, tak přinese představit nějakou, kterou přečetl s vámi) a odevzdávat nové čtenářské listy. Čtenářský list posílám mailem a bude opět ke stažení na webových stránkách (pokud ho někdo bude chtít dát vytištěný, dejte vědět, předáme ho ve škole dítěti). Tento týden by si čtenářský list a knížku připravili Naty, Míša G., Eliška, Klárka J., Hanička, Jáchym, Martinka a Kája. Do pátku mohou děti kdykoliv knížku a čtenářský list donést a představit.
- Ještě asi dvě děti nepřednesly z důvodu nemoci básničku.
- Děti dostaly katalogy Albatrosu a Mladé fronty. Objednávky jsou do tohoto pátku 26.1.
- Stále vybírám zálohu na ŠVP. 1.000,- Kč. Přes webové stránky budeme pro vaši kontrolu zapisovat, kdo přinesl.
- Děti dostaly přes víkend domů na prohlédnutí testík Hodiny. Prosím, podepsaný přinést v pondělí do školy. Opět založíme. Děkuji.

ZHODNOCENÍ TÝDNE 15.1. - 19.1.2018
Tento týden jsme se opět věnovali opakování probrané látky z ČJ, M a Prvouky. Také jsme měli druhé Etické dílny na téma "Jak se máš?", kde jsme se s paní Marešovou a Ludvíkem věnovali základním pocitům: radost, smutek, strach a zlost. Povídali jsme si o nich, učili jsme se, jak s nimi zacházet a jak pomoct druhým. Shlédli jsme hezké video k pocitu zlost, zahráli jsme si hru na zbavení smutku, potěšili jsme se navzájem, hledali jsme, co v nás jaké pocity vyvolává, zjišťovali jsme, co nás vystraší a co ne aj. Bylo toho opravdu dost, co si děti navzájem řekly a vyzkoušely. Ve fotogalerii najdete pár momentů z této dílny i závěrečné hodnocení dětí.
V češtině jsme již dokončili pracovní sešit Písmena na hraní a čtení. Děti si ho mohou nechat doma. Intenzivně pracujeme s učebnicí a pracovním sešitem První čtení. Tento týden jsem si postupně brala děti k individuálnímu čtení (zhodnocení najdete na vysvědčení). Hodně děti čte nyní tzv."dvojitým čtením", tzn., že si dítě nejdříve slovo vyhláskuje (někdo ještě nahlas, ale většina potichu) a teprve potom ho přečte nahlas. Pomalu bychom měli začít pracovat na odstranění tohoto dvojitého čtení. Můžete dětem při společném čtení doma pomoct tím, že s ním budete nahlas pomalu daný text číst, aby bylo dítě nuceno číst slovo rovnou po písmenách nahlas a ne si ho nejdříve vyhláskovat a potom teprve přečíst. Jedná se o tzv. "splývavé čtení". Případně můžete s dětmi delší slova číst po slabikách, pokud jim to nepůjde rovnou. Vyžaduje to samozřejmě velmi dobrou znalost tvarů písmen, aby se děti nezasekávaly na tom, že budou teprve přemýšlet o tom, co je to za písmeno. Když se to dítě naučí tímto způsobem s vámi, tak to může potom zkoušet tímto způsobem samo pomalu a plynule. Dvojité čtení by bylo dobré nejpozději do konce první třídy odstranit, aby děti četly plynule a rovnou (i když třeba pomaleji) a mohly se potom věnovat obsahu textu. Přechod na čtení malých tiskacích písmen, jak jsem zaznamenala, dětem opravdu nedělá žádný velký problém. Někteří si budou muset samozřejmě některé tvary ještě upevnit, ale v zásadě jsem zjistila, že jak děti čtou velkým tiskacím, tak jim to jde většinou i malým (občas je to jenom trochu zpomalí). Začátkem týdne děti samostatně opisovaly věty v pracovním sešitě První čtení na str.10. Můžete se s nimi podívat, jak se jim to vydařilo. U některých jsou chyby (i vynechané věty) díky nepozornosti a nesoustředení.
V matematice jsme také opakovali probrané učivo. Poslední dvě stránky v pracovním sešitě 1 dělaly samostatně, tak se opět můžete podívat, jak jim jednotlivá prostředí šla.
V prvouce jsme se ještě další hodinu intenzivně věnovali hodinám. Dokončili jsme pracovní listy k tomuto tématu a ve čtvrtek jsme si napsali krátký testík (máte doma na shlédnutí). U zhruba více než poloviny dětí je vidět, že určování času zvládá (někteří občas jenom popletli malou a velkou ručičku). U zbytku bude potřeba hodiny ještě procvičovat. Jedná se opravdu jenom o určování času: čtvrt, půl, třičtvrtě a celá.
Ve výtvarce jsme si namalovali nejdříve zimní zasněžené pozadí anilinkami (mají opravdu krásné výrazné barvy, jenom trochu špiní) a povídali jsme si o teplých a studených barvách. Druhý den jsme na toto pozadí vystřihli a nalepili sněhuláky (viz. Fotogalerie).
Při hudební výchově jsme se naučili písničku "Káča našla ptáče" od Uhlíře a Svěráka.
Tento týden jsme měli některé z přestávek trochu živější a divočejší. Jednalo se o chlapce. Musím jim často opakovat, aby byli trochu ohleduplnější ke svému okolí co se hluku a pohybových aktivit týče. Pokud to jde, tak se opravdu chodíme na velkou přestávku "vyběhat" ven na hřiště. Řešili jsme také nějaké "názorové" neshody (to už se jednalo i o děvčata). Snažíme se je pokaždé s Míšou dovést k tomu, aby si samy uvědomily, kde se stala chyba a co by příště bylo lepší neopakovat, případně, jak se příště zachovat lépe, aby to nevedlo k velkým neshodám a vzájemnému napadání. Nic tragického, jsou to děti. Chtěla bych jenom, aby to vnímaly a naučily se chovat k sobě navzájem tak, aby k takovým situacím docházelo co nejméně.

PŘEJI HEZKÝ TÝDEN!!!