Škola v přírodě

Příjezd neděle 19.5.

Dobrý večer všem,

cesta do Horní Malé Úpy nám trvala něco málo přes dvě a půl hodiny a na Moravanku jsme dorazili za luxusního počasí (polojasno a 18 stupňů). Ubytovali jsme se (s malými změnami, jelikož jeden pokoj vypadl z důvodu nefunkční koupelny), ale zvládli jsme to. Po ubytování jsme si dali večeři (vývar a holandský řízek s kaší) a vyrazili jsme na krátkou večerní procházku ke kostelu a cestou jsme si přečetli první z pohádek Marie Kubátové Krkonošské pohádky, ze kterých je tu celá pohádková stezka, kterou se chystáme projít. Šli jsme ke kostelu, kde bývalo skvělé outdoorové hřiště, které jsem dětem chtěla ukázat. Bohužel už tam není. Ale dostatečně nám ho vynahradily trosky letounu z druhé světové války, který se v roce 1945 tragicky zřítil nad Sněžkou. Také hřbitovní zeď stála z prozkoumání (viz fotografie). Cestou zpátky jsme našli úžasnou louku, na které se daly válet sudy (možná naposledy tento týden), tak jsme si to užili a s prvními kapkami (a asi ne s posledními) jsme dorazili zpět na Moravanku. Čekalo nás ještě zakládání a psaní deníků a vzkaz od Krakonoše v podobě pytlíčků a zelených kamínků. Po večerní pohádce děti trochu se zpožděním, ale s únavou, usnuly. Zítra už bude večerka dříve.

Přeji všem hezký týden (a sobě taky).

Vaše paní učitelka Lucka

1 den - pondělí 20.5.

Dnes ráno nás přivítal Krakonošův dopis, který jsme našli v jídelně. Jmenoval děti svými pomocníky - lesními strážci. Každá skupina strážců si vymyslela svůj název, pokřik a nakreslila erb. Potom nám Krakonoš poslal svou mandalu na vybarvení. Jelikož dopoledne nebylo počasí příliš přívětivě (i když ve fotogalerii máte i krásné ranní snímky - jak pohled do údolí, tak na Sněžku), tak jsme byli na louce před chatou jenom chvilku a většinu aktivit jsme dělali uvnitř. Dalším úkolem skupin bylo vymyslet příběh s klíčovými slovy - pavouk, kukačka, starý dům a hodiny, což byl úvod ke společnému čtení další knížky Dobrodružství pavouka Čendy, ke kterému jsme se dostali potom ve večerním programu. Odpoledne na chvíli přestalo pršet a tak jsme se vydali na další pohádkovou stezku, kde jsme tentokrát našli dvě krkonošské pohádky. Ušli jsme asi 6 km, což pro někoho bylo v pohodě, ale někdo toho měl celkem dost. Ale myslím, že nám všem udělal ta procházka moc dobře. Jenom mě trochu mrzí, že někteří mají s sebou pouze tepláky nebo legíny, což na hory do tohoto počasí není úplně nejvhodnější. S některými botami také trochu bojujeme, ale nějak to zvládneme. Navečer jsme si vyplnili ještě pracovní list "zmatený les", kde jsme hledali, co je v lese špatně. Po pavoučkovi Čendovi jsme si ještě napsali nový deníkový list a rozdali si další Krakonošův kamínek do pytlíčku. Děti byly veselé a hezky si to užily. Sami uvidíte, jak si jednotlivé dny zhodnotily, až si s nimi budete prohlížet jejich deník, kam si zakládají všechno, co tady napíšou, vyplní a vytvoří. Jenom navečer se objevilo trochu stýskání, ale věřím, že to zítra bude už zase lepší. Zítra se chystáme na Sněžku, jelikož to má podle předpovědi být ten nejhezčí a nejteplejší den tohoto našeho týdne. Nemusíte se obávat u turisticky méně zdatných dětí. Autobus nás ráno doveze do Pece pod Sněžkou a lanovkou se vyvezeme nahoru a  potom se pěšky vrátíme po cestě česko-polského přátelství zpět na Pomezní Boudy do naší chaty Moravanky. Bude to asi 9 km, ale většinou z kopce. Vím, že by to většina dětí zvládla ujít i obráceným směrem, ale je nás tu 25 a schopnosti jsou opravdu rozdílné, proto jsem zvolila tuto "jednodušší" variantu. Myslím, že už samotný zážitek ze Sněžky bude úžasný.

Chtěla jsem vás příště poprosit, pokud dáváte dětem na pohledy, které jsme samozřejmě dneska napsali a poslali, známku, tak dnes je třeba známka s označením A v hodnotě 19 Kč. Známka za 6,50 opravdu nestačí (bylo jich bohužel asi pět). Ale doplatila jsem a pohledy samozřejmě odešly a snad i v pořádku dorazí.

Držte nám na zítřek palce, ať nám vyjde počasí.